EIGENAAR & AUTO

 

Hallo, ik ben Marcel Smeding en ik kom uit Heemskerk

Na 10 jaar vrijwel probleemloos en met heel veel plezier in mijn eerste auto, een Mazda 818 sedan van 78, te hebben rondgereden was het eindelijk zover. Het roestduiveltje had de auto zover aangetast, dat hij niet meer door de APK kwam zonder een grondige restauratie. Omdat dit een meerjaren project zou gaan worden, moest ik toch een andere auto hebben. Ik was al een tijdje aan het rondkijken, maar de nood voor een andere auto werd nu toch wel wat groter. Je kan tegenwoordig niet meer zonder. In eerste instantie had ik mijn oog laten vallen op een Mazda 323F van het eerste model, met opklaplampen, vond het wel een sportief ogende auto en mijn vader had ook een aantal jaar met dat model gereden, dus ik wist dat het fijne en goede auto's waren. Dus ik was een beetje op het internet aan het surfen om te kijken wat een 323F nou precies deed in verzekering en wegenbelasting, tot ik toevallig op een advertentie stuitte van een 626 coupé. Dat zag er toch ook wel heel gaaf en sportief uit, maar zo'n 626 is wel een stuk groter en zwaarder, was mijn eerste gedachte. Toch maar eens vergelijken met de 323. Dat bleek 200% mee te vallen, een 626 coupé was niet veel zwaarder dan een 323 en de verzekering viel ook best mee, dus was de keus snel gemaakt, het moest een 626 coupé worden. Luxer, comfortabeler en een stuk groter. Vervolgens half Nederland doorkruist op zoek naar een mooie coupé. Ik wou graag een 2.2i maar die waren er alleen met hoge km standen en/of zwaar verwaarloosd. Tot ik stuitte op een rode coupé, dicht bij m'n huis, een plaatje van een auto. Een prachtige coupé van bj. 1990. Nadeel, het was een 2.0 12v met carburateur, wat ik eigenlijk niet wilde, maar de auto was zo mooi, zowel van buiten als van binnen, dat ik toch wel heel stom zou wezen als ik hem niet zou kopen. Na een nachtje overpeinzen de knoop doorgehakt, deze moest ik toch maar nemen.

Contact met de eigenaar opgenomen en een afspraak gemaakt. De auto was perfect dealer onderhouden en had niet teveel gelopen, zo'n 165.000km. Hij vroeg er ook nog een mooie prijs voor, dus vervolgens een proefritje gemaakt en de koop gesloten. Heb de auto intussen alweer bijna 2 jaar en hij rijdt echt geweldig.

Heb er intussen al flink wat aan verbouwd
af fabriek:
- elektrische ramen 
- centrale vergrendeling
- kofferbakspoiler

toegevoegde opties:
- GT bumperspoiler
- GT schoepenvelgen
- GT elektrische spiegels
- Cruise controle
- GT elektronisch geregelde stuurbekrachtiging
- Oliedruk meter
- Olie temperatuurmeter
- Continue brandende knipperlichten
- Siemens carkit
- Oscillating vents

Groeten,

Marcel Smeding